Hoe gebruik je mijn.shwj.nl

Uitleg bij de verschillende pagina’s op mijn.shwj.nl

Bij de SHWJ zijn er 3 statussen waaronder je kunt vallen.

Inschrijving niet actief, Woningzoekende of Huurder SHWJ.

Kies in het menu onder welke status jij staat ingeschreven bij de SHWJ.

Status: Inschrijving Niet Actief

Inschrijving niet actief

Wanneer je status op ‘Inschrijving niet actief’ staat ben je NIET ingeschreven en bieden we je ook geen woonruimte aan. We missen we een aantal gegevens van je om je inschrijving te activeren.

Wanneer je deze status hebt gaat het veelal om (verkeerde) bijlagen.

Je hebt deze nog niet geüpload of één of meerdere bijlagen voldoen niet aan de door ons gevraagde specificaties. Zolang je deze niet juist hebt aangeleverd ben je niet ingeschreven en bouw je geen wachttijd op.

Wanneer we controleren of je alles juist hebt aangeleverd en er ontbreken gegevens of bijlagen krijg je van ons een mail dat er een ticket is aangemaakt op de portal.
Hierin staat wat je moet doen om je inschrijving te activeren.

Wanneer je geen actie onderneemt en je een jaar nadat je je hebt ingeschreven niet hebt gereageerd op de ticket en de gevraagde bijlagen via de portal hebt aangeleverd, worden je gegevens verwijderd.

NB. Iedereen die ingeschreven was op het moment dat we zijn overgegaan (augustus 2021) naar de digitale inschrijving  heeft  een mail ontvangen, een brief gekregen of is gebeld. Van degenen die niet hebben gereageerd  op één van deze acties waarbij we je hebben geïnformeerd over de wijziging van papier naar mijn.shwj.nl en de handelingen die je moest volgen om ingeschreven te blijven, zal de inschrijving rond augustus 2023 uit ons systeem worden verwijderd.

Portal mijn.shwj.nl

1. Inloggen op mijn.shwj.nl

Via deze pagina kun je inloggen met gebruikersnaam of email adres en een wachtwoord. Ook kun je hier, wanneer je nog niet bent ingeschreven, jezelf inschrijven of je wachtwoord opvragen.

1. Inschrijfvoorwaarden
Niet iedereen komt in aanmerking voor huisvesting via de SHWJ en een jongerencontract. Wanneer je op deze pagina bent en je je in wilt schrijven, lees de inschrijfvoorwaarden dan goed door.

2. Inschrijfformulier
Wanneer je de inschrijfvoorwaarden hebt gelezen kun je je via deze link aanmelden als woningzoekende.

3. Login naam
Wanneer je een account hebt aangemaakt kun je inloggen met je emailadres of je naam ( initialen en achternaam).

4. Wachtwoord
Je wachtwoord welke je in de mail hebt ontvangen na aanmelding.

5. Aanmelden
De button om in te loggen.

6. Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Hier kun je je inloggegevens mee opvragen als je je wachtwoord bent vergeten of een nieuw wachtwoord wilt aanmaken.

De openingspagina

Op jouw openingspagina vind je op basis van je Status (Inschrijving niet compleet, Woningzoekende of Huurder SHWJ) een aantal TABs .

1. Wijzig gegevens (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
Onder ‘Wijzig gegevens’ kun je diverse zaken aanpassen of toevoegen.

2. Mijn Woning (Woning) (Status:  Huurder SHWJ)
Onder ‘Mijn Woning’ staan details over je woning en eventuele handleidingen.

3. Mijn Tickets (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
Onder ‘Mijn Tickets’ kun je een ticket toevoegen als je contact met ons wilt opnemen. Door een ticket toe te voegen, kunnen we snel inschatten welke medewerker of externe specialist we aan jou moeten toewijzen.

4. Mijn documenten (Documenten) (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
Hier zijn diverse documenten terug te vinden die zijn geüpload.

5. Huurcontract opzeggen (Huuropzegging) (Status: Huurder SHWJ)
Via deze pagina kun je je huur opzeggen..

6. Notificaties
Wanneer er een ongelezen bericht op jouw pagina staat kun je dit hier zien.

7. Kies Taal
Op dit moment kun je kiezen tussen Nederlands en Engels.

NB. Wanneer je woningzoekend bent kun je in een tabblad een voorkeur opgeven of je in de binnenstad wilt wonen, buiten het centrum of dat het je niet uit maakt. Ook kun je opgeven wat je kunt besteden aan huur. Bij het aanbieden van een woning houden we hier, waar mogelijk, rekening mee. 

1. Wijzig gegevens

1. Mijn gegevens (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder)
Onder ‘Mijn gegevens’ kunt u persoonlijke gegevens toevoegen of wijzigen.

Afhankelijk van je Status vind je hier een aantal tabbladen die voor jou gelden. Er is een tabblad N.A.W. gegevens, tabblad Gegevens partner, tabblad Motivatie, tabblad Doorstromen, tabblad Contactpersonen en tabblad Bijlagen

A. N.A.W. gegevens (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
De belangrijkste wijzigingen die je hier kunt aanbrengen zijn een wijziging van telefoonnummer en jouw e-mailadres.
Houd deze up-to-date zodat wij je kunnen bereiken voor informatie of in geval van een calamiteit. We gebruiken deze e-mail ook om te reageren op jouw tickets.

B. Gegevens partner (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
–  Hier staan de gegevens van de ingeschreven partner. Bij A. Tabblad Huurder  kun je onderin aangeven of je een partner wil bijschrijven. Het uitschrijven van een partner moet worden aangevraagd via een ticket bij Mijn Tickets.

C. Motivatie (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
–  De SHWJ probeert zoveel mogelijk passend toe te wijzen. Daarom vragen we naar een motivatie waarom jij een appartement bij de SHWJ wilt huren. 

D. Doorstromen (Status: Huurder SHWJ)
–  De SHWJ is uit nood geboren om werkende jongeren een kans te bieden op een starterswoning zodat ze zich in een redelijke rust verder  kunnen oriënteren op de krappe woningmarkt. De contracten hebben in principe een looptijd van 5 jaar. Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om door te stromen binnen de SHWJ.

E. Contactpersonen (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
–  Dit is optioneel… Hier kun je contactpersonen invoeren. Let op! Je kunt niet jezelf als contactpersoon toevoegen dit gaat om personen die wij kunnen benaderen ingeval van nood.

F. Bijlagen (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder SHWJ)
–  Hier staan de gevraagde bijlagen. Wanneer je bijlagen moet uploaden kun je hier een handleiding vinden hoe dit moet worden aangeleverd,

2. Mijn Woning

2. Mijn Woning (Woning) (Status:  Huurder)
Onder ‘Mijn Woning’ zijn diverse zaken zichtbaar die met je woning te maken hebben

1. Debiteur, Object en Contract –  Hier staat je debiteurnummer, de adresgegevens en contract gegevens.

2. Documenten –  Gebruiksaanwijzingen en andere zaken die specifiek betrekking hebben op jouw woning.

3. Mijn Tickets

3. Mijn Tickets (Status: Inschrijving niet compleet, Woningzoekende, Huurder)

Je kunt huidige en opgeloste tickets vinden onder Mijn Tickets.

Wanneer je een ticket toevoegt, kun je een onderwerp selecteren dat het dichtst bij jouw vraag ligt, zodat we snel de juiste persoon kunnen toewijzen om je te helpen.

Onder ‘Mijn Tickets’ vind je:

A. Algemene informatie over onderhoud en reparaties –  raadplegen voordat je een ticket aanmaakt.

B. Onderhouds ABC –  Hier staat in welke kosten voor de verhuurder zijn en welke kosten voor de huurder

C. Omschrijving –  Hier zie je het soort verzoek waarvoor je een ticket hebt gemaakt. Als je met de muis over de tekst gaat, zie je het verzoek volledig.

D. Contactpersoon – Wanneer je een ticket toevoegt zal er op basis van het tickettype de juiste medewerker aan als contactpersoon aan jou worden toegewezen.

E. Status –  De status van je ticket.

F. Ticketnummer–  Het ticketnummer ter referentie. Een nieuw aangemaakte ticket heeft nog geen ticketnummer, zodra deze in behandeling wordt genomen wordt deze van een nummer voorzien.

G. Info –  Wanneer je op het vergrootglas klikt opent er een nieuw scherm, hier vind je de volledige ticket, antwoorden en bijlagen specifiek voor die ticket.

H. Ticketpagina’s –  Al jouw eerdere tickets die je via de portal hebt toegevoegd.

I. Een nieuw ticket toevoegen –  Opent een nieuw ticket Als je op I. Nieuw ticket toevoegen klikt, wordt er een nieuw tabblad geopend waar je een nieuw ticket kunt toevoegen.

J. Kies een onderwerp – Kies een onderwerp dat het dichtst bij je vraag komt. Staat deze er niet bij, kies dan voor ‘Overige zaken’.

K. Omschrijving – Omschrijf in dit veld je vraag of klacht zo nauwkeurig mogelijk.

L. Bijlage(n) –  Als je één of meerdere foto’s of documenten aan je ticket wilt toevoegen, kunt je dat hier doen. Als het om meerdere foto’s of documenten gaat, moet je ze wel allemaal tegelijk selecteren en toevoegen.

M. Ticket indienen –  Wanneer je op verzenden klikt, wordt je verzoek verzonden en direct aan jouw tickets toegevoegd. Wij streven ernaar om  nieuwe tickets  tussen de 1 á 2 werkdagen te hebben verwerkt en daar waar nodig, bijvoorbeeld bij een reparatie, direct uit te zetten naar onze beheerfders of externe partijen.

N. Meer informatie – Lees voordat je een reparatieverzoek indient het document ‘Vragen over reparaties’ goed door. Hierin staat wie verantwoordelijk is voor welke gebreken, ook financieel. Kijk ook goed naar de eventuele huisregels die bij je appartement horen. Deze vind je in de documenten onder ‘Mijn Woning’ in de portal, indien dit geldt bij het voor jou relevante wooncomplex.

4. Mijn Documenten

4. Mijn Documenten (Documenten)

Bij Mijn Documenten staan de documenten en tickets in pdf die door de SHWJ verstuurd zijn.

5. Huurcontract opzeggen

5. Huurcontract opzeggen (Huuropzegging) (Status: Huurder SHWJ)

Onder ‘Huuropzegging’ vind je:

A. Gewenste einddatum –  Selecteer hier de einddatum van je huurcontract. Let op, jouw huurcontract eindigt altijd op de laatste dag van de maand of op de 15e van de maand, afhankelijk van de ingangsdatum van het contract (vóór de 15e of na de 15e van de maand). Opzegtermijn is één maand. Zorg er dus voor dat je je contract voor het einde van de maand of voor de 16e van de maand opzegt.

B. Opmerkingen – Indien nodig kun je via dit veld een opmerking maken over de opzegging van het huurcontract of een vraag stellen.

C. Contract opzeggen – Nadat je op de button hebt geklikt en je verzoek is verstuurd, nemen we contact met je op om jouw beëindigingsverzoek te bevestigen. Ook ontvang je een stappenplan in je mailbox waarin we het proces starten om de beëindiging en overdracht van je contract af te ronden.

6. Notificaties

6. Notificaties

Wanneer je hier een getal of uitroepteken ziet staan betekent dit dat er nog een ongelezen bericht voor je klaar staat.

7. Taal

7. Taal

Op dit moment kun je in mijn.shwj.nl kiezen of je in het Nederlands of Engels wilt zien.

Inloggen lukt niet!

Wanneer je niet kunt inloggen op mijn.shwj.nl klik dan op

Dit opent een nieuwe tab zodat je zowel de handleiding kunt bekijken en in kan loggen.