Inschrijving SHWJ bijwerken

De SHWJ gaat vanaf heden de inschrijvingen digitaal verwerken.

Om in aanmerking te komen voor een woningaanbod verzoeken we je om je inschrijving in een paar stappen te hernieuwen en aan te vullen via onze portal mijn.shwj.nl.

LET OP! Om ingeschreven te blijven als woningzoekende en een woningaanbod te ontvangen moet je de onderstaande stappen volgen. We raden je aan om dit via een laptop of desktop te doen. 

1.

Ga naar mijn.shwj.nl via dit bericht. Je krijgt een Inlogscherm te zien. Omdat je voor de eerste keer gaat aanmelden moet je op ‘Ik ben mijn wachtwoord vergeten’ klikken.

2.

Vul je emailadres adres in (dezelfde als waarop je dit bericht hebt ontvangen) en klik op verzend mail.

3.

Ga naar je mailbox en open de mail waarmee je een nieuw wachtwoord kan aanmaken.

Je krijgt een mailtje van inschrijvingen@shwj.nl (voeg deze toe aan je lijst van veilige emails).

4.

Klik op de link in de mail om je wachtwoord aan te maken of te resetten.

5.

Vul een zelfgekozen wachtwoord in, bevestig dit wachtwoord en klik op verander wachtwoord.

6.

Nadat je je wachtwoord hebt veranderd, kun je inloggen met je emailadres en het door jou gekozen wachtwoord. Ook kun je de naam die gebruikt is in je mail (inclusief spaties) gebruiken als inlognaam.

 7.

NOG NIET ACTIEF – Gegevens en voorkeuren aanpassen en compleet maken
Wanneer je bent ingelogd kom je op je eigen pagina terecht.
Hier zie je bij (7) Status dat je status nog niet op ‘Woningzoekend’ staat maar op

Status: !– NOG NIET ACTIEF –!

8.

Gegevens en voorkeuren aanpassen en compleet maken
Bij (8) kun je je gegevens aanvullen en complementeren.

8. Gegevens bijwerken en aanvullen
Om je status van ‘NOG NIET ACTIEF’ naar ‘Woningzoekend’ te krijgen moet je bij
(8) Wijzig mijn gegevens in de TAB bladen A t/m E je gegevens aanpassen en/of aanvullen.

8E. Van ‘NOG NIET ACTIEF’naar Woningzoekend
Wanneer je bij (8) A t/m D hebt doorlopen en je deze hebt aangevuld of bijgewerkt, kom je aan bij het laatste onderdeel (E) om je inschrijving om te zetten naar Woningzoekend.

Hiervoor moet je een aantal bijlagen uploaden in tabblad E Bijlagen.
(1) Kies bij de gevraagde bijlagen het juiste bestand. Zodra je een bestand hebt gekozen zie je de naam op de plek (2a) verschijnen.

Volg de onderstaande procedure ‘Hoe lever je de bijlagen aan‘ voor alle bijlagen.

N.B.1 Wanneer je met een partner bent ingeschreven worden ook de gegevens van de partner gevraagd (3).
N.B.2 Als je op 5. opslaan hebt geklikt kun je controleren of alles er goed op staat door weer terug te gaan naar de bijlage TAB. Er moet nu een bestandsnaam staan in de velden die eerst leeg waren zoals bij (2b).

=========Hoe lever je de bijlagen aan========

Bijlage 1. Bewijs identiteit

Aan de hand van een veilige kopie van een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs.
Dit document moet veilig worden ingescand en geupload.

1A. Een veilige kopie van je identiteitsbewijs maak je zo:

  1. Maak in de kopie je Burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  2. Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  3. Schrijf op de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld.
  4. Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.

Zie https://www.rijksoverheid.nl/ voor uitgebreide informatie en download de Kopie-ID app.
De SHWJ neemt geen verantwoording voor onveilig aangeleverde documenten.

 

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

1B. upload een selfie of pasfoto (in kleur)

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

Bijlage 2. Bewijs van Woon of Werkbinding

Werkbinding:
Aan de hand van een arbeidsovereenkomst of een recente loonstrook waarop is aangegeven wanneer je bij de werkgever in dienst bent getreden als bewijs van woon- of werkbinding.

Woonbinding:
Je kunt je woon- of werkbinding ook aantonen aan de hand van een uittreksel (van de historische woongegevens) uit de Basisregistratie Personen (BRP).

Als je op dit ogenblik korter dan twee jaar in Leiden woont, maar aangeeft dat je in de afgelopen 10 jaar tenminste 6 jaar in Leiden geregistreerd bent geweest, dan moet je dit eveneens aantonen op basis van een uittreksel (van de historische woongegevens) uit de Basisregistratie Personen (BRP).

Bij de gemeente Leiden kun je het uittreksel uit de BRP aan het loket ophalen, dan wel schriftelijk of online bestellen.

Zie voor meer informatie: Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) Gemeente Leiden

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

N.B. De leges voor een uittreksel kunnen per gemeente verschillen.

Woon je niet in Leiden maar wel in één van de aangesloten gemeenten?
Zoek dan op internet naar :Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) gemeente (Jouw gemeente)

Bijlage 3. Bewijs van inkomen

Dit kan zijn:

  • Een kopie van je meest recente jaaropgave en een kopie van je meest recente loonstrook;
  • Of een kopie IB-60 verklaring van de belastingdienst;
  • Of een kopie bewijs van ontvangst uitkering;
  • Of een bewijs ontvangst studiefinanciering.

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

Bijlage 4. Bewijs inschrijving hureninhollandrijnland.nl

Bewijs van inschrijving Huren in Holland Rijnland. zie handleiding aanleveren Huren in Holland Rijnland

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

Zodra je alle gevraagde bijlagen hebt toegevoegd kun je een vinkje bij (4) zetten en bij (5) op opslaan klikken.

N.B.1 Wanneer je met een partner bent ingeschreven worden ook de gegevens van de partner gevraagd (3).
N.B.2 Als je op 5. opslaan hebt geklikt kun je controleren of alles er goed op staat door weer terug te gaan naar de bijlage TAB. Er moet nu een bestandsnaam staan in de velden die eerst leeg waren zoals bij (2b).

9.

Vergeet niet om ook je voorkeuren aan te passen

Vergeet niet om ook je voorkeuren bij (9) in te voeren of te wijzigen.

Ik heb alles aangepast, wat nu?

Wanneer je alles hebt aangepast, zullen wij binnen enkele weken je aanpassingen controleren. Als alles goed is aangeleverd wordt je status aangepast naar ‘Woningzoekend’.

Verlies ik nu mijn inschrijfduur?

Nee, je oorspronkelijke inschrijfdatum blijft gehandhaafd. Maar je zult wel actie moeten ondernemen. Bij de (her)inschrijving vragen we om aanvullende gegevens. Deze zijn verplicht!

Wanneer je je gegevens niet vernieuwt en aanvult, blijft je status op ‘NOG NIET ACTIEF’ staan.

Ik wil me uitschrijven, hoe doe ik dat?

Heb je al een woning (anders dan bij de SHWJ) en hoef je geen berichten meer van ons te ontvangen? Schrijf je dan uit.

Onderaan de (1) nieuwsbrief, die je in de mail hebt ontvangen, staat een link waarmee je je kunt uitschrijven. We schrijven je dan uit als woningzoekende bij de SHWJ. Je krijgt dan geen berichten meer van ons en bieden je geen woning meer aan.

Ook kun je jezelf (2) uitschrijven via je eigen pagina op de portal.

Ik wil ingeschreven blijven

Ben je nog steeds op zoek naar een woning en wil je ingeschreven blijven? Schrijf je dan vooral NIET uit via de portal.
Je krijgt namelijk, zodra we je een woning aan gaan bieden, uitsluitend een melding via dit systeem.
Ook de berichtgeving en alle informatie over je digitale her-inschrijving met behoud van inschrijftijd krijg je via deze weg.

Ben ik verplicht om me opnieuw in te schrijven?

Ja, als je voor een woning in aanmerking wilt komen moet je je (her)inschrijven.
Zonder de hernieuwde inschrijving zullen we je geen woning aanbieden.

Verlies ik nu mijn inschrijfduur?

Nee, je oorspronkelijke inschrijfdatum blijft gehandhaafd. Maar je zult wel actie moeten ondernemen. Bij de (her)inschrijving vragen we om aanvullende gegevens. Deze zijn verplicht!

Wanneer je je gegevens niet vernieuwt en aanvult, blijft je status op ‘NOG NIET ACTIEF’ staan.

Vanaf 01-01-2022 zullen we alle inschrijvingen waarvan we geen complete en juist aangeleverde bijlagen hebben ontvangen worden uitgeschreven.

Menu