Veelgestelde vragen

Wat zijn servicekosten?? Hoe hou ik m’n stookkosten bij? Wat is fase 3 met elektrisch koken? 

Deze vragen en meer horen we vaak. Op deze pagina vindt je de meest gestelde vragen terug. Zit je vraag hier niet tussen. Doe dan een zoekopdracht op de site voordat je ons belt. Vrijwel alle antwoorden zijn online te vinden.

Generic selectors
Zoek exacte match
Search in pagina titel
Zoek in content
Zoek in posts
Zoek in pagina's

Servicekosten

Servicekosten

De huurprijs van je appartement is opgedeeld in kale huur en een voorschot voor servicekosten. Wat houden de servicekosten precies in? De volgende kosten kunnen hieronder vallen. Huismeester-/beheerderstaken
  • Toezicht houden in openbare ruimten van woonhuizen/flatgebouwen, toezien op een juist gebruik van de gemeenschappelijke ruimten, parkeergelegenheden, containerruimten e.d. ten behoeve van verhuurder en huurders, preventief aanwezig zijn in het aangegeven werkgebied te weten alle woonruimten en onroerende goederen met de daarbij horende buurten en leefomgevingen, oplossen van kleine technische onvolkomenheden in voor het algemeen gebruik bestemde ruimten, het onderhouden van bewonerscontacten t.b.v. de verhuurder, toezicht en controle, (klein) onderhoud- en reparatiewerkzaamheden, voorlichting en dienstverlening aan bewoners, schoonmaakwerkzaamheden, assisteren van GG en GD, brandweer en politie bij calamiteiten.
Andere kosten
  • Kosten voor het leveren van verwarming, gas, elektriciteit en water
  • Kosten voor het schoonhouden van de algemene ruimten;
  • Kosten van huisvuilafvoer gemeentereiniging;
  • Controle en schoonmaken van de centrale verwarmingsinstallaties;
  • Controle en schoonmaken van de warmwatervoorziening;
  • Controle en schoonmaken van hemelwaterafvoeren, daken en goten;
  • Controle van elektrische installaties en vervangen van lampen en zekeringen voor de algemene ruimten;
  • Controle en vervanging van de elektrische deuropener, de huistelefoon en de belinstallatie;
  • Kosten van centrale antenne-installatie;
  • Onderhoud en instandhouding van gemeenschappelijke tuinen;
  • Premie glasverzekering of glasfonds voor het buitenglas; eventuele kosten glasbewassing;
  • Een evenredige bijdrage in de kosten voor controle, onderhoud, ontstoppen, voor avond-, nacht- en weekendservice;
  • De met de bijkomende kosten verband houdende administratiekosten;
  • Kosten alle geringe en dagelijkse reparaties en onderhoud waaronder binnen-schilderwerk, witten en ontstoppen goten.
Van deze servicekosten zal jaarlijks (uiterlijk 30 juni volgend op het afrekenjaar) een gespecificeerde en definitieve afrekening worden verstrekt. Indien de werkelijke kosten lager zijn dan de betaalde voorschotten krijg je het verschil van ons terug. Zijn de werkelijke kosten hoger dan de betaalde voorschotten? Dan zul je dit verschil aan ons moeten terugbetalen.

ISTA

ISTA

ISTA en de SHWJ Bij de SHWJ zijn veel van onze panden aangesloten op een gezamenlijke energievoorziening. Hierdoor zitten er op de radiatoren warmteverbruik meters. Het uitlezen en beheer wordt verzorgd door een externe partij; ISTA nederland. Zij zorgen ervoor dat de verbruikte energie hoofdelijk wordt omgeslagen naar de bewoner.   Bij de jaarlijkse afrekening van de servicekosten zijn deze gegevens terug te vinden. Informatie over hoe dit precies in z’n werk gaat vind je op de site van ISTA. Voor vragen kun je contact opnemen met de klantenservice van ISTA.   Op ista.com staat informatie voor bewoners en zijn er handige video’s en brochures te vinden op bewonersinformatie brochures en videos/   Wat kun je zelf doen om je warmte verbruik te monitoren. ISTA heeft een bewonersportal waar je jezelf kunt aanmelden.   Ista portal LET OP! Je bent een bewoner .Je moet je aanmelden of inschrijven op het bewonersdeel.  

Elektrisch koken

In veel van onze panden word er elektrisch gekookt. Je hebt hier over het algemeen een fase 3  kooktoestel nodig. Wanneer je een contract aangeboden krijgt zal onze verhuurmedewerker dit met je doornemen.

Bereikbaarheid SHWJ

De SHWJ is bereikbaar op werkdagen van 8.30 – 16.30 uur. Op vrijdag zijn we bereikbaar van 8.30 – 13 uur. In het weekeind zijn we gesloten. Je kunt langskomen of bellen. Wanneer je belt en je hoort het bericht dat  het nummer wat je belt niet in gebruik is, is er een storing op het telefoon netwerk. Kijk op onze contactpagina wat je dan kunt doen. Is je vraag niet super dringend, stuur ons dan een mailtje.

Contact en Communicatie

In de communicatie tussen ons en onze (toekomstige) huurders hanteert de SHWJ een aantal strikte gedragsregels.

Deze regels gelden voor zowel e-mail verkeer, telefonisch contact of persoonlijk contact met onze medewerkers en/of bedrijven die ons vertegenwoordigen op locatie of kantoor.

De huisregels zijn te vinden in het document  Huisregels bij contact en communicatie met medewerkers

Back to Top