Strenge voorzorgs­maatregelen in verband met het coronavirus

Met enige regelmaat kondigt het kabinet nieuwe maatregelen aan om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Stichting Huisvesting Werkende Jongeren vertaalt, indien van toepassing, de meest actuele maatregelen naar specifieke voorzorgsmaatregelen om de gezondheid van onze huurders en medewerkers te waarborgen.

Continuïteit van service en dienstverlening
We kunnen niet voorspellen wat ons in de komende weken te wachten staat, daarom volgen we nauwlettend het nieuws. Bij alle maatregelen die we nemen houden we jouw belang in de gaten en zullen we ons uiterste best doen om onze service en dienstverlening zo goed mogelijk te kunnen blijven uitvoeren.

Kantoor voor onbepaalde tijd gesloten voor bezoekers
Om het besmettingsgevaar te minimaliseren laten we geen bezoekers meer toe op ons kantoor. Vragen en afspraken worden waar mogelijk telefonisch afgehandeld. Inschrijfformulieren kunnen worden gedownload van de website.

Voorzorgsmaatregelen voor (nieuwe) huurders en onze medewerkers buitendienst
Naast het kantoor hebben onze medewerkers buitendienst veelvuldig contact met (toekomstige) huurders, bijvoorbeeld tijdens woninginspecties. Om het aantal contacten met huurders te verminderen, is voor de komende weken een aantal voorzorgsmaatregelen getroffen:

  • Een bezichtiging van een huurwoning door een nieuwe huurder bij een huidige huurder vindt alleen plaats als beide partijen hiermee instemmen. Houd bij bezichtiging van een woning bovenstaande adviezen ter harte.
  • Een woninginspectie bij start of beëindiging van een huurcontract vindt plaats zonder jouw aanwezigheid. Uiteraard worden hier vooraf goede afspraken over gemaakt.
  • Eenvoudige reparaties worden uitgesteld (bel niet voor niet spoedeisende reparaties maar mail je reparatieverzoek, deze wordt in ons systeem gezet voor afhandeling op een later tijdstip)
  • Spoedreparaties – hier wordt na telefonisch overleg met jou naar een goede oplossing gezocht.

Wij beseffen dat dit strenge voorzorgsmaatregelen kunnen zijn, die op sommige vlakken verder gaan dan de kabinetsmaatregelen. Dit doen wij bewust om onze bijdrage te leveren aan het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus. We vinden zowel de gezondheid van jou, onze medewerkers en anderen van groot belang.

Neem ook eigen verantwoordelijkheid
Wij vragen onze huurders, medewerkers en leveranciers om ook hun eigen verantwoordelijkheid te nemen om besmetting te voorkomen. Volg de voorschriften op zoals omschreven op de website van het RIVM. Dus: vermijd het schudden van handen en ander fysiek contact, was handen regelmatig met zeep, hoest in de elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en reinig bijvoorbeeld zelf uw deurklink na binnenkomst. Blijf thuis bij verkoudheidsverschijnselen en vermijd grotere bijeenkomsten. https://www.rivm.nl/

Meer informatie

Voor eventuele vragen en opmerkingen kun je contact opnemen met Stichting Huisvesting Werkende Jongeren via info@shwj.nl of telefonisch via: 071-5134618. Tips en informatie over het voorkomen van een besmetting met het coronavirus vind je op de website van het RIVM: www.rivm.nl/coronavirus/covid-19

Spoedreparatie?

Welke reparaties voeren wij nog uit?

In verband met de corona crisis voeren wij alleen nog urgente reparaties uit.
Dit zijn:

  1. Verstopping van toiletafvoer, doucheput
  2.  Grote gebreken aan waterleidingen zoals ernstige lekkages
  3. Gaslucht
  4. Lekkages van buitenaf
  5. Rioolbreuk
  6. CV: geen verwarming of warm water
  7. Liften: stilstand en opsluiting
  8. Elektra (geen stroom in huis)
  9. Buitensluitingen of problemen toegang woning
  10. Gevaar voor huurders/derden/omwonenden

Geen spoedeisende reparatie?

Valt jouw reparatieverzoek niet onder de lijst spoedeisende reparaties?

Stuur ons dan een mail via info@shwj.nl. Vermeld naam, adres en klacht.
Het verzoek wordt opgeslagen en op een later tijdstip behandeld/uitgevoerd.

Kijk voor je ons een mail stuurt eerst in het onderhouds-abc wat onder je eigen verantwoording valt en wat onder de verantwoording van de SHWJ.

Veel gestelde vragen

Ik heb een vraag over mijn afrekening servicekosten. Kan ik jullie daar over bellen?

  • Nee, op dit moment beantwoorden we geen vragen via de telefoon.  Zet al je vragen op mail en stuur deze naar administratie@shwj.nl
Back to Top