Je bent er bijna…

Op deze pagina vind je de informatie en een stappenplan over hoe je je inschrijving kan activeren.

Om je inschrijving bij de SHWJ te laten activeren moet je nog een aantal bijlagen toevoegen onder de bijlage tab bij ‘Wijzig gegevens‘ op je eigen pagina binnen mijn.shwj.nl.
Hier leggen we je alvast de te nemen stappen uit.

LET OP! Lees alle onderstaande stappen (1-5) goed door voordat je verder gaat.

Onderaan bij Stap 5 vind je de link naar het inlogvenster van  mijn.shwj.nl

STAP 1

Er is een email met je inlognaam/gebruikersnaam en een tijdelijk wachtwoord opgestuurd naar het mailadres wat je hebt opgegeven bij je aanmelding.

Let op! check je spambox, sociaalbox, reclamebox of zoek met je zoekfunctie in je mailprogramma naar
‘Inschrijving bij SHWJ ‘

Hou je inlognaam en wachtwoord uit deze mail bij de hand en ga naar STAP 2.
N.B. In plaats van je inlognaam en wachtwoord kun je ook inloggen met je emailadres en het wachtwoord wat in deze mail staat.

STAP 2

Vul bij (1) je gebruikersnaam of je emailadres in en vul bij (2) je wachtwoord in.

Je gebruikersnaam bestaat uit je initialen, je (eventuele) tussenvoegsel en achternaam.
Je emailadres is het email adres waarop je de mail hebt ontvangen.

Voorbeelden inloggen met gebruikersnaam:
Marie de Jong logt in als M. de Jong (met spatie voor je tussenvoegsel en achternaam)
Marie Huis logt in als M. Huis (met een spatie voor je achternaam)

STAP 3

Zodra je bent ingelogd krijg je de volgende pagina te zien.

Dit is de openingspagina als je voor het eerst inlogt. Hier kun je lezen wat je moet doen om je inschrijving compleet te maken.

STAP 4

Wanneer je net hebt ingeschreven staat je status op : (1)  NOG NIET ACTIEF

LET OP!

  • Zolang wij de juiste aanvullende gegevens niet van je hebben ontvangen zullen we de inschrijving niet activeren
  • Zolang je status op ‘NOG NIET ACTIEF’ staat ben je nog niet volledig ingeschreven en zullen we je geen woningaanbod doen
  • Een incomplete aanlevering wordt niet in behandeling genomen

Onder de link (2) Wijzig gegevens‘ bij het tabblad Bijlagen kun je zien welke gegevens je digitaal nog dient aan te leveren om je inschrijving te complementeren.

Schrijf je je als alleenstaande in dan hoef je alleen je eigen bijlagen aan te leveren. Schrijf je je in als een stel moet je allebei de bijlagen invoeren.

openings pagina mijn.shwj.nl

Je kunt de status van je inschrijving zien in de linker zijbalk.

STAP 5

Wanneer je via (1) ‘Wijzig gegevens’ het tabblad (2) ‘Bijlagen’ hebt geopend kun je de gevraagde bijlagen via de button (3) “Bestand kiezen’ uploaden.

Om je inschrijving te complementeren en door ons te laten activeren moet je onderstaande zaken als bijlagen uploaden via de portal.

Bijlage 1. Bewijs identiteit

Aan de hand van een veilige kopie van een identiteitskaart, paspoort of rijbewijs.
Dit document moet veilig worden ingescand en geupload.

1A. Een veilige kopie van je identiteitsbewijs maak je zo:

  1. Maak in de kopie je Burgerservicenummer onleesbaar, ook in de cijferreeks onderaan.
  2. Schrijf op de kopie dat het een kopie is.
  3. Schrijf op de kopie voor welke instantie of welk product de kopie is bedoeld.
  4. Schrijf op de kopie de datum waarop je de kopie afgeeft.

Zie https://www.rijksoverheid.nl/ voor uitgebreide informatie en download de Kopie-ID app.
De SHWJ neemt geen verantwoording voor onveilig aangeleverde documenten.

 

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

1B. upload een selfie of pasfoto (in kleur)

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

Bijlage 2. Bewijs van Woon of Werkbinding

Werkbinding:
Aan de hand van een arbeidsovereenkomst of een recente loonstrook waarop is aangegeven wanneer je bij de werkgever in dienst bent getreden als bewijs van woon- of werkbinding.

Woonbinding:
Je kunt je woon- of werkbinding ook aantonen aan de hand van een uittreksel (van de historische woongegevens) uit de Basisregistratie Personen (BRP).

Als je op dit ogenblik korter dan twee jaar in Leiden woont, maar aangeeft dat je in de afgelopen 10 jaar tenminste 6 jaar in Leiden geregistreerd bent geweest, dan moet je dit eveneens aantonen op basis van een uittreksel (van de historische woongegevens) uit de Basisregistratie Personen (BRP).

Bij de gemeente Leiden kun je het uittreksel uit de BRP aan het loket ophalen, dan wel schriftelijk of online bestellen.

Zie voor meer informatie: Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) Gemeente Leiden

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

N.B. De leges voor een uittreksel kunnen per gemeente verschillen.

Woon je niet in Leiden maar wel in één van de aangesloten gemeenten?
Zoek dan op internet naar :Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) gemeente (Jouw gemeente)

Bijlage 3. Bewijs van inkomen

Dit kan zijn:

  • Een kopie van je meest recente jaaropgave en een kopie van je meest recente loonstrook;
  • Of een kopie IB-60 verklaring van de belastingdienst;
  • Of een kopie bewijs van ontvangst uitkering;
  • Of een bewijs ontvangst studiefinanciering.

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

Bijlage 4. Bewijs inschrijving hureninhollandrijnland.nl

Bewijs van inschrijving Huren in Holland Rijnland. zie handleiding aanleveren Huren in Holland Rijnland

Upload een pdf, png, of  jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)

LET OP! Je inschrijving wordt pas in behandeling genomen en geactiveerd wanneer je alle bijlagen via mijn.shwj.nl hebt aangeleverd.

Alle bijlagen geüpload? Op dit moment kan het 2 tot 3 weken duren voordat je status gecontroleerd en gewijzigd zal worden in woningzoekend, mits alle bijlagen goed zijn aangeleverd.

Menu