- Ik heb net alles naar waarheid aangeleverd, waarom sta ik nog op non-actief?
- Ik heb op wachtwoord vergeten geklikt maar krijg geen e-mail binnen?
- Hoe lever ik mijn Huren in Holland Rijnland aan?
- Hoe moet ik mijn kopie ID/rijbewijs/paspoort afschermen?
- Kan ik de bijlage e-mailen zodat jullie ze aan mijn.shwj.nl koppelen?
- Kan ik direct kijken en reageren op woningen?
- Ik was al ingeschreven, behoud ik wel mijn opgebouwde inschrijftijd als ik alles opnieuw aanlever?
- Met welke browser kan ik me het beste inschrijven
- Help! Ik krijg (ineens) geen mail (meer)!
Ik heb net alles naar waarheid aangeleverd, waarom sta ik nog op ‘NOG NIET ACTIEF ‘?
Je wordt niet direct of automatisch omgezet naar Woningzoekend. We gaan eerst handmatig controleren of je je gegevens op de gevraagde manier hebt aangeleverd. Gezien de grote hoeveelheid (her)inschrijvingen die we moeten verwerken, kun je uitgaan van ongeveer 1 a 2 weken verwerkingstijd.
Je hoeft ons hier niet voor te bellen of mailen. Wanneer je de bijlagen niet op de juiste manier hebt aangeleverd krijg je van ons een mailtje met het verzoek om de ontbrekende of foutieve bijlagen bij te werken.
Je inschrijfdatum hangt af van hoe accuraat je zelf je gegevens hebt aangeleverd. Zorg daarom dat je je gegevens goed aanlevert volgens de door ons vereiste specificaties.
Ik heb op wachtwoord vergeten geklikt maar krijg geen e-mail binnen
Dit kan een aantal oorzaken hebben:
- Je hebt bij de aanmelding per ongeluk een verkeerd karakter in je mailadres getypt
- De mail zit in je spamfolder of in één van je ander folders
- Je staat ingeschreven met een oud mailadres
Probeer met de zoekopdracht ‘SHWJ’ te kijken of je mailberichten van ons kan vinden. Geen succes? Stuur ons dan een mail.
Hoe lever ik mijn Huren in Holland Rijnland aan?
Er staat een uitgebreide handleiding op de site over hoe je dit moet aanleveren. Als je die volgt kan het niet mis gaan.
Hoe moet ik mijn kopie ID/rijbewijs/paspoort afschermen?
We zien dat het veilig aanleveren van een ID vaak verkeerd gaat.
Bij het veilig aanleveren is het van belang dat je je BSN nummer afschermt, je foto afdekt en op de kopie aangeeft waarvoor deze is bestemd.
Bij de rijksoverheid kun je hier een app voor downloaden die het je heel gemakkelijk maakt.
Lees vooral de handleiding(en) om je gegevens op een juiste manier aan te leveren.
Kan ik de bijlage e-mailen zodat jullie ze aan mijn.shwj.nl koppelen?
Nee, wij kunnen je niet inschrijven of bijlagen aan je persoonlijke pagina toevoegen. Dat zal je echt zelf moeten doen. Het proces is heel simpel wanneer je gewoon de handleiding volgt.
Kan ik direct kijken en reageren op woningen?
Nee, wanneer we je een woningaanbod doen ontvang je een mailtje waarop je moet reageren.
Zorg er dus voor dat inschrijvingen@shwj.nl is toegevoegd aan je lijst van veilige afzenders, ook wel ‘whitelist’ genoemd.
Ik was al ingeschreven, behoud ik wel mijn opgebouwde inschrijftijd als ik alles opnieuw aanlever?
Wanneer je al ingeschreven was behoud je je opgebouwde inschrijftijd. Uiteraard moet je wel de door ons gevraagde gegevens juist en compleet aanleveren of aanpassen. Je hebt hier de tijd voor tot 01-01-2022. Hierna worden niet volledig aangeleverde en bijgewerkte inschrijvingen verwijderd uit mijn.shwj.nl. Wanneer je gegevens niet kloppen krijg je een bericht om dit te corrigeren.
Met welke browser kan ik me het beste inschrijven?
Of je nu Chrome, Safari, Edge, Firefox of een willekeurige andere browser gebruikt zou in principe niet uit moeten maken. We hebben het op diverse platforms getest. Van belang is dat je met een recente browserversie werkt. Ook de beeldschermresolutie kan soms voor onverwachte problemen zorgen. We raden je aan om je via een laptop of desktop in te schrijven. We raden sterk af om je in te schrijven via je mobiel.
Loop je tegen vreemde zaken aan of loop je vast? Probeer het eens op een andere computer. Helpt dat niet, stuur dan een mailtje naar inschrijvingen@shwj.nl.
Help! Ik krijg (ineens) geen mail (meer)!
Soms gaat er iets mis maar veelal betekent dit dat de mail in je spam of één van de andere folders in je mailprogramma terecht is gekomen.
Veel online mailprogramma’s verplaatsen mail van eenzelfde afzender zodra deze een aantal keer niet wordt geopend naar de spam map.
Zorg ervoor dat onze mail bij jou op de juiste plek terecht blijft komen. Voeg ons domein inschrijvingen@shwj.nl toe aan je lijst van veilige afzenders zodat woonaanbiedingen, informatie of andere relevante zaken niet in je spam terecht komen en je het risico loopt in de toekomst een woningaanbod mis te lopen. Wanneer je ‘domein toe te voegen aan veilige afzenders in (naam van jouw emailprogramma) ‘ opzoekt in je favoriete zoekmachine kun je zien hoe je dit kunt doen.