Verhaal Scheepjeskerk
Post Views: 82
Let Op! Zolang je status op (1) NOG NIET AKTIEF staat ben je niet ingeschreven en bouw je geen wachttijd op. (2) Je moet nog een aantal bijlagen uploaden op je persoonlijke pagina om als woningzoekende in aanmerking te komen. Dit doe je door (3) in te loggen met de gegevens die je in deze mail ontvangen hebt. (4) Soms lukt het niet met je naam omdat je dan waarschijnlijk per ongeluk spaties bij het invullen van je naam hebt gebruikt. Log dan in met je emailadres en wachtwoord. (5) We moeten je per mail kunnen bereiken… kijk daarom in je mail bij de spam of andere folders of de mail daar terecht is gekomen en zorg dat we in de toerkomst op je lijst met veilige afzenders komen te staan met portal@shwj.nl en noreply@shwj.nl . (6) Lees dit goed door voordat je contact met ons op gaat nemen. Heb je toch een vraag? Log dan in op je persoonlijke pagina en maak een ticket aan op de portal. Stuur geen mail.
Ga naar (10) ‘Mijn tickets’ , maak een nieuwe ticket aan kies bij (11) onderwerp Inschrijvingen, vul de (12) omschrijving in en klik op (13) Verstuur Ticket.
Je kunt eventueel ook een screenshot als (14) bijlage toevoegen als er een probleem is waar je tegen aanloopt. Kun je iets niet uploaden of wijzigen stuur dan je wachtwoord mee in de ticket.
Je bent gevraagd ontbrekende of onjuiste bijlagen te uploaden of vervangen.
Klik op (1) om ‘Wijzigen gegevens’ te openen.
Klik vervolgens op de tab(2) ‘Bijlagen’.
Upload vanaf (3) de ontbrekende bijlagen of vervang de afgekeurde bijlagen.
Wanneer je de ontbrekende bijlagen hebt geüpload kun je onderaan bevestigen dat je alle bijlagen hebt toegevoegd.
Vink (4) het vakje aan wanneer je alle bijlagen hebt geüpload. Let op (5) alle bijlagen moeten dan zijn geüpload en er mogen geen bijlagen ontbreken. Wij verwerken de inschrijvingen die aangevinkt zijn.
Kloppen die niet en ontbreken er nog steeds gegevens (juist aangeleverde bijlagen) dan word je account (6) niet gewijzigd naar ‘Woningzoekende’ en bouw je geen inschrijftijd op.
Heb je nog niet alle bijlagen bij de hand en kunnen uploaden? Vink dan niet het vakje aan maar wacht ermee tot je alle bijlagen hebt geüpload.
Klik op (7) om ‘Wijzigen gegevens’ door te voeren.
Je wordt doorgestuurd naar de pagina die aangeeft dat je je bijlagen hebt bijgewerkt.
(8) Wanneer je na een maand nog steeds op ‘Inschrijving niet compleet” staat, maak dan een (9) ticket aan op het systeem.
Ga naar (10) ‘Mijn tickets’ , maak een nieuwe ticket aan kies bij (11) onderwerp Inschrijvingen, vul de (12) omschrijving in en klik op (13) Verstuur Ticket.
Je kunt eventueel ook een screenshot als (14) bijlage toevoegen als er een probleem is waar je tegen aanloopt. Wanneer je iets niet kan uploaden stuur dan ook je wachtwoord voor de portal mee in de ticket.
Wanneer je een bewijs van huren in holland rijnland upload moeten zowel je (1) naam als het (2) hele vlak met de rode omranding zichtbaar zijn.
Let op hier moeten een aantal zaken zichtbaar zijn. Op deze pagina is ook je burgerservice nummer zichtbaar… die moet je dus niet meenemen bij een beeldschermopname. Wanneer je dus bijvoorbeeld de pagina als pdf wilt afdrukken moet je deze bewerken. Hieronder zie je een beeldscherm opname. De onderdelen 1 tm 4 bij de pijltjes moeten zichtbaar zijn.
Bij de SHWJ rekenen we de volgende gemeenten tot de Leidse regio: Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest, Voorschoten, Zoeterwoude, Teylingen, Noordwijk, Katwijk en Kaag en Braassem.
Een selfie is een recente foto, niet de foto op je ID-kaart, paspoort of rijbewijs
Let op! Je moet je burgerservicenummer onleesbaar maken. Je vind je burgerservicenummer in de voorbeelden hieronder. Waar staat mijn burgerservice nummer (BSN) op mijn identiteitskaart (ID-kaart)? Jouw burgerservice nummer (BSN) staat op de voorkant of achterkant van je identiteitskaart (ID-kaart) afhankelijk van hoe oud je ID-kaart is.
Heb je een geldige identiteitskaart van voor 2021? Dan staat het burgerservice nummer aan de voorzijde. Hier moet je je burgerservice nummer afschermen bij (1) . (1) Je afgeschermde BSN nummer, (2) Datum afgifte moet zichtbaar blijven, (3) Instantie ook zichtbaar, aan de hand van de afgifte datum kun je eventueel aantonen hoe lang je in Leiden of in één van de omliggende gemeenten woont. Om het helemaal af te maken kun je ook op de kopie schrijven waar deze voor bedoeld is en een datum toevoegen. Op identiteitskaarten van na 2014 staat het BSN op de achterkant en sinds 2 augustus 2021 ook in een QR-code. Bij deze ID-kaart moet je beide kanten uploaden . (1) Datum van afgifte moet zichtbaar zijn, aan de hand van de afgifte datum kun je eventueel aantonen hoe lang je in Leiden of in één van de omliggende gemeenten woont. (2) BSN nummer moet afgeschermd zijn, (3) QR-code moet afgeschermd zijn. (4) Instantie (burgemeester….) moet zichtbaar zijn. Om het helemaal af te maken kun je ook op de kopie schrijven waar deze voor bedoeld is en een datum toevoegen. Zie https://www.rijksoverheid.nl/ voor uitgebreide informatie en download de Kopie-ID app. Upload een pdf, png, of jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)
Let op: vanaf 2 augustus 2021 staat jouw BSN ook in een QR-code op de achterzijde van je identiteitskaart. Op onderstaande afbeeldingen geven we aan hoe je ID-kaart bij ons moet worden aangeleverd.
De SHWJ neemt geen verantwoording voor onveilig aangeleverde documenten.
Let op! Je moet je burgerservicenummer onleesbaar maken. Je vind je afgeschermde burgerservicenummer in de voorbeelden hieronder.
Waar staat mijn burgerservice nummer (BSN) op mijn paspoort?
Bij paspoorten uitgegeven vóór 2014 staat het BSN nog op de voorkant. Bij paspoorten uitgegeven vanaf 2014 staat het BSN ook op de achterkant van het paspoort. Het BSN is bij dit nieuwe paspoort wel nog steeds een onderdeel van de reeks van letters en nummers in de ‘machineleesbare zone’. Deze zone staat aan de lange zijde van de voorkant van uw paspoort.
Paspoort uitgegeven vóór 2014
(1) Je afgeschermde BSN nummer, (2) Je afgeschermde BSN nummer in de cijferreeks, (3) Datum afgifte moet zichtbaar blijven, (4) Instantie ook zichtbaar, aan de hand van de afgifte datum kun je eventueel aantonen hoe lang je in Leiden of in één van de omliggende gemeenten woont.
Om het helemaal af te maken kun je ook op de kopie schrijven waar deze voor bedoeld is en een datum toevoegen.
Paspoort uitgegeven na 2014
Op paspoorten van na 2014 staat je BSN op twee plaatsen: éénmaal op de voorkant, opgesloten in de cijferreeks onderaan, en éénmaal op de zogenaamde “houderpagina”, verderop in het paspoort.
Wij hebben alleen de voorkant nodig.
(1)Het BSN nummer in de cijferreeks moet afgeschermd zijn, (2) Datum van afgifte moet zichtbaar zijn, aan de hand van de afgifte datum kun je eventueel aantonen hoe lang je in Leiden of in één van de omliggende gemeenten woont, (3) Instantie (Burg van ….) moet zichtbaar zijn.
Om het helemaal af te maken kun je ook op de kopie schrijven waar deze voor bedoeld is en een datum toevoegen.
Zie https://www.rijksoverheid.nl/ voor uitgebreide informatie en download de Kopie-ID app.
De SHWJ neemt geen verantwoording voor onveilig aangeleverde documenten.
Upload een pdf, png, of jpg (bestand moet leesbaar zijn, anders volgt er geen inschrijving)
Iedereen die ingeschreven was op het moment dat we zijn overgegaan (augustus 2021) naar de digitale inschrijving heeft een mail ontvangen, een brief gekregen of is gebeld. Ook zijn er herinneringen gestuurd. Van degenen die niet hebben gereageerd op één van deze acties waarbij we je hebben geïnformeerd over de wijziging van papier naar mijn.shwj.nl en de handelingen die je moest volgen om ingeschreven te blijven, zal de inschrijving rond september 2023 om privacy reden uit ons systeem worden verwijderd.
Ook inschrijvingen die gemaakt zijn via de portal mijn.shwj.nl die na een jaar nog niet zijn geupdate met de juiste bijlagen zullen rond januari 2024 ook wegens privacy reden uit ons systeem worden verwijderd.
Wanneer je status op nog niet actief staat missen we een aantal bijlagen.
Je hebt deze nog niet geüpload of één of meerdere bijlagen voldoen niet aan de gevraagde specificaties. Zolang je deze niet hebt aangeleverd ben je niet ingeschreven en bouw je geen wachttijd op.
Wanneer we controleren of je alles juist hebt aangeleverd en er ontbreken gegevens of bijlagen krijg je van ons een mail dat er een ticket is aangemaakt op de portal.
Hierin staat wat je moet doen om je inschrijving te activeren.
Wanneer je een jaar na dat je je hebt ingeschreven niet hebt gereageerd op de ticket en de gevraagde bijlagen hebt aangeleverd via de portal, worden je gegevens verwijderd.
Als je status woningzoekende is krijg je er automatisch een (aantal) tabbladen bij.
Wanneer we een aanbod voor je hebben dan kun je deze terug vinden in mijn aanbiedingen.
De gemiddelde wachttijd is 2 1/2 jaar. Je hoeft geen contact met ons op te nemen over wanneer je aan de beurt bent. Wij nemen contact met jou op. Zorg dat je mail bereikbaar blijft voor de SHWJ. Voeg noreply@shwj.nl toe aan je lijst met veilige afzenders.
Met status huurder kun je informatie over je woning inzien, tickets aanmaken voor bijvoorbeeld reparaties of administratieve vragen of het huuropzegging formulier invullen.
Tevens kun je berichten van ons ontvangen via het ticketsysteem.,