Hoe gebruik je mijn.shwj.nl

Wijzig gegevens op mijn.shwj.nl

Een aantal zaken kun je zelf regelen via ons Huurdersportaal. Via een ticketsysteem op je persoonlijke pagina op mijn.shwj.nl kun je onder andere een ticket toevoegen voor onze helpdesk, je betaalgegevens wijzigen of je huurcontract opzeggen.

Ook moet je hier, als doorstromer een aantal recente documenten (bijlagen) uploaden voordat we je je laten doorstromen.

Voor huurders die bij ons wonen van voordat mijn.shwj.nl bestond betekent dit dat je gevraagd word om een aantal gegevens in te vullen voordat je bijvoorbeeld bijlagen kunt uploaden.

Je begint in de tab Huurder en gaat vervolgens verder mer aanvuillen totdat je bij de tab bijlagen bent. Daar kun je de door de verhuurmanager gevraagde bijlagen uploaden.

Hieronder vind je een uitgebreide handleiding met referenties. 

Wanneer je niet kunt inloggen op mijn.shwj.nl klik dan op

1. Inloggen op mijn.shwj.nl

Via deze pagina kun je inloggen met gebruikersnaam of email adres en een wachtwoord. Ook kun je hier inschrijven of je wachtwoord opvragen.

1. Inschrijfvoorwaarden
Niet iedereen komt in aanmerking voor een jongeren huisvesting en een jongerencontract. Lees de inschrijfvoorwaarden daarom goed door.

2. Inschrijfformulier
Wanneer je de inschrijfvoorwaarden hebt gelezen kun je je via deze link  aanmelden als woningzoekende.

3. Login naam
Je kunt inloggen met je emailadres of je naam ( initialen en achternaam)

4. Wachtwoord
Je wachtwoord welke je in de mail hebt ontvangen

5. Aanmelden
De button om in te loggen

6. Ik ben mijn wachtwoord vergeten
Hier kun je je inloggegevens mee opvragen

De openingspagina

Op jouw openingspagina vind je op basis van je status (woningzoekende of huurder) een aantal TABs .

1. Wijzig gegevens
Onder ‘Wijzig gegevens’ kun je diverse zaken aanpassen of toevoegen.

2. Mijn Woning
Onder ‘Mijn Woning’ staan details over je woning en eventuele handleidingen.

3. Mijn Tickets
Onder ‘Mijn Tickets’ kun je een ticket toevoegen als je contact met ons wilt opnemen. Door een ticket toe te voegen, kunnen we snel inschatten welke medewerker of externe specialist we aan jou moeten toewijzen.

4. Mijn documenten
Hier zijn diverse documenten terug te vinden die zijn geüpload.

5. Huurcontract opzeggen
Via deze pagina kun je je huur opzeggen..

6. Notificaties
Wanneer er een ongelezen bericht op jouw pagina staat kun je dit hier zien.

7. Kies Taal
Op dit moment kun je kiezen tussen Nederlands en Engels.

1. Wijzig gegevens

1. Mijn gegevens
Onder ‘Mijn gegevens’ kunt u persoonlijke gegevens toevoegen of wijzigen.

Er is een tabblad Huurder, tabblad Gegevens partner, tabblad Motivatie, tabblad Doorstromen, tabblad Contactpersonen en tabblad Bijlage

A. Huurder –  De belangrijkste wijzigingen die je hier kunt aanbrengen zijn een wijziging van telefoonnummer en jouw e-mailadres. Houd deze up-to-date zodat wij je kunnen bereiken voor informatie of in geval van een calamiteit. We gebruiken deze e-mail ook om te reageren op jouw tickets.

B. Gegevens partner –  Hier staan de gegevens van de ingeschreven partner. Bij A. Tabblad Huurder  kun je onderin aangeven of je een partner wil bijschrijven. Het uitschrijven van een partner moet worden aangevraagd via een ticket bij Mijn Tickets.

C. Motivatie –  De SHWJ probeert zoveel mogelijk passend toe te wijzen. Daarom vragen we naar een motivatie waarom jij een appartement bij de SHWJ wilt huren. 

D. Doorstromen –  De SHWJ is uit nood geboren om werkende jongeren een kans te bieden op een starterswoning zodat ze zich in een redelijke rust verder  kunnen oriënteren op de krappe woningmarkt. De contracten hebben in principe een looptijd van 5 jaar. Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk om door te stromen binnen de SHWJ.

2. Mijn Woning

2. Mijn Woning
Onder ‘Mijn Woning’ zijn diverse zaken zichtbaar die met je woning te maken hebben

1. Debiteur, Object en Contract –  Hier staat je debiteurnummer, de adresgegevens en contract gegevens.

2. Documenten –  Gebruiksaanwijzingen en andere zaken die specifiek betrekking hebben op jouw woning.

3. Mijn Tickets

3. Mijn Tickets

Je kunt huidige en opgeloste tickets vinden onder Mijn Tickets.

Wanneer je een ticket toevoegt, kun je een onderwerp selecteren dat het dichtst bij jouw vraag ligt, zodat we snel de juiste persoon kunnen toewijzen om je te helpen.

Onder ‘Mijn Tickets’ vind je:

A. Algemene informatie over onderhoud en reparaties –  raadplegen voordat je een ticket aanmaakt.

B. Onderhouds ABC –  Hier staat in welke kosten voor de verhuurder zijn en welke kosten voor de huurder

C. Omschrijving –  Hier zie je het soort verzoek waarvoor je een ticket hebt gemaakt. Als je met de muis over de tekst gaat, zie je het verzoek volledig.

D. Contactpersoon – Wanneer je een ticket toevoegt zal er op basis van het tickettype de juiste medewerker aan als contactpersoon aan jou worden toegewezen.

E. Status –  De status van je ticket.

F. Ticketnummer–  Het ticketnummer ter referentie. Een nieuw aangemaakte ticket heeft nog geen ticketnummer, zodra deze in behandeling wordt genomen wordt deze van een nummer voorzien.

G. Info –  Wanneer je op het vergrootglas klikt opent er een nieuw scherm, hier vind je de volledige ticket, antwoorden en bijlagen specifiek voor die ticket.

H. Ticketpagina’s –  Al jouw eerdere tickets die je via de portal hebt toegevoegd.

I. Een nieuw ticket toevoegen –  Opent een nieuw ticket Als je op I. Nieuw ticket toevoegen klikt, wordt er een nieuw tabblad geopend waar je een nieuw ticket kunt toevoegen.

J. Kies een onderwerp – Kies een onderwerp dat het dichtst bij je vraag komt. Staat deze er niet bij, kies dan voor ‘Overige zaken’.

K. Omschrijving – Omschrijf in dit veld je vraag of klacht zo nauwkeurig mogelijk.

L. Bijlage(n) –  Als je één of meerdere foto’s of documenten aan je ticket wilt toevoegen, kunt je dat hier doen. Als het om meerdere foto’s of documenten gaat, moet je ze wel allemaal tegelijk selecteren en toevoegen.

M. Ticket indienen –  Wanneer je op verzenden klikt, wordt je verzoek verzonden en direct aan jouw tickets toegevoegd. Wij streven ernaar om  nieuwe tickets  tussen de 1 á 2 werkdagen te hebben verwerkt en daar waar nodig, bijvoorbeeld bij een reparatie, direct uit te zetten naar onze beheerfders of externe partijen.

N. Meer informatie – Lees voordat je een reparatieverzoek indient het document ‘Vragen over reparaties’ goed door. Hierin staat wie verantwoordelijk is voor welke gebreken, ook financieel. Kijk ook goed naar de eventuele huisregels die bij je appartement horen. Deze vind je in de documenten onder ‘Mijn Woning’ in de portal, indien dit geldt bij het voor jou relevante wooncomplex.

4. Mijn Documenten

4. Mijn Documenten

Bij Mijn Documenten staan de documenten en tickets in pdf die door de SHWJ verstuurd zijn.

5. Huurcontract opzeggen

Onder ‘Huuropzegging’ vind je:

A. Gewenste einddatum –  Selecteer hier de einddatum van je huurcontract. Let op, jouw huurcontract eindigt altijd op de laatste dag van de maand of op de 15e van de maand, afhankelijk van de ingangsdatum van het contract (vóór de 15e of na de 15e van de maand). Opzegtermijn is één maand. Zorg er dus voor dat je je contract voor het einde van de maand of voor de 16e van de maand opzegt.

B. Opmerkingen – Indien nodig kun je via dit veld een opmerking maken over de opzegging van het huurcontract of een vraag stellen.

C. Contract opzeggen – Nadat je op de button hebt geklikt en je verzoek is verstuurd, nemen we contact met je op om jouw beëindigingsverzoek te bevestigen. Ook ontvang je een stappenplan in je mailbox waarin we het proces starten om de beëindiging en overdracht van je contract af te ronden.

6. Notificaties

6. Notificaties

Wanneer je hier een getal of uitroepteken ziet staan betekent dit dat er nog een ongelezen bericht voor je klaar staat.

7. Taal

7. Taal

Op dit moment kun je in mijn.shwj.nl kiezen of je in het Nederlands of Engels wilt zien.

[ult_sticky_section sticky_gutter=”150″][/ult_sticky_section]